Een concept is geen idee, een concept is een verhaal. Hoe geniaal ook, een idee alleen is niets waard. Hoe goed jij je doelgroep ook kent en ongeacht hoeveel succesvolle oplossingen je al bedacht hebt, je huidige idee is in het beste geval een zeer slechte variant van een oplossing met potentie. De waarde ontstaat pas zodra je idee communiceerbaar en testbaar wordt.
Als mensen ideeën hebben verzonnen gaan ze vaak onmiddellijk hard aan de slag met deze ideeën. Niets mis mee, maar het kan echter verstandig zijn om de ideeën eerst enkele dagen te laten bezinken en paar dagen later verder te gaan. Dit wordt incubatietijd genoemd. Incubatietijd is een essentieel onderdeel van het creatieve proces.
Incubatie, loslaten en ontspannen is zeer waardevol om tot oplossingen te komen. Door de ideeën nog even te laten rijpen en te laten gisten, kom je vaak nog op echt nieuwe invalshoeken. Het zal de kwaliteit van de ideeën alleen maar ten goede komen. De eerste ideeën zijn goed, maar de ideeën die na een korte incubatieperiode opkomen zijn soms nog beter.
The Next Big Idea ondersteunt je in de manier hoe je je doel wil bereiken, adviseert of je idee origineel is en hoe je het kan ontwikkelen en verder gaan uitwerken. Lang voor je immers iets kunt beschermen, moet je zich afvragen of je de juiste weg volgt. Of er geen betere is. Misschien is het mogelijk om betere opportuniteiten te vinden. Minder riskante. Minder dure. Met meer draagkracht. Door te putten uit het volledige spectrum van de intellectuele eigendom adviseert The Next Big Idea omtrent uitvindingen in alle gebieden van de technologie, kwekersresultaten, merknamen, handelsnamen en domeinnamen, tekeningen en modellen, databanken en andere (bio)informatica, software, concepten, artistieke creaties, geheimhouding en know-how.
Daarnaast kan The Next Big Idea je helpen mee om je digitale bedrijfsstrategie om te zetten tot een plan van aanpak en om nieuwe ideeën snel concreet en tastbaar te maken door het uitwerken van daartoe betaalbare crossmediale oplossingen uit op maat van zelfstandigen en kleine ondernemingen en organisaties. Een digitale strategie helpt u niet enkel bezoekers naar uw website te halen maar helpt ook om deze bezoekers om te zetten naar leads en klanten. De groei van uw naamsbekendheid en uw onderneming zijn een logisch gevolg.