Je hebt een idee. Het blijft hangen. Je wilt er graag iets mee doen, maar je weet niet goed hoe eraan te beginnen. Heeft er wel iemand nood aan je idee? Bestaat het al? Moet je het beschermen, en hoe? Is het commercieel interessant? Waar vind je financiering of een koper voor je idee?
Vlaanderen loopt er vol van. De “ondernemers” die jarenlang met goede ideeën rondlopen en er nooit iets mee doen. Er zijn zoveel nieuwe ideeën te vinden, groot, klein, goed, interessant, creatief, mooi en inspirerend. Vaak wordt er echter geen gevolg gegeven aan deze ideeën.
De uitdaging bestaat erin om deze ideeën verder te ontwikkelen tot een ‘Big Idea’. Dit proces is innovatief en geeft de nodige inspiratie en plezier in het ontwikkelen van een creatief concept.
Wie een goed Big Idea heeft, twijfelt er ook vaak aan of het toch niet al eerder bedacht is. De enige manier om daar achter te komen, is door een grondig onderzoek te doen. Voordat u een idee gaat uitwerken en een octrooi aanvraagt, is het verstandig om relevante octrooi-informatie door te nemen. Als uw idee namelijk al bestaat, kunt u het niet meer beschermen met een octrooi. U loopt ook het risico inbreuk te maken op de uitvinding van iemand anders.
The Next Big Idea biedt alle diensten aan in het volledige spectrum van de intellectuele eigendom en adviseert omtrent uitvindingen in alle gebieden van de technologie, kwekersresultaten, merknamen, handelsnamen en domeinnamen, tekeningen en modellen, databanken en andere (bio)informatica, software, concepten, artistieke creaties, geheimhouding en know-how.
Daarnaast ondersteunt, ontwikkelt en adviseert The Next Big Idea nieuwe projecten of creatieve ideeën met innovatieve, betaalbare en vooral gebruiksvriendelijke crossmedia oplossingen, rekening houdende met alle recente ontwikkelingen in ‘The Day After Tomorrow’. De wereld gaat immers meer en meer virtueel en crossmediaal werken waarbij o.a. de inzet van meerdere mediaplatformen in toenemende mate gemeengoed wordt. Doeltreffende creativiteit is daarbij een belangrijke succesfactor om in een competitieve markt het verschil te kunnen maken.